Споживачам

Питання - відповіді

 Як буде здійснюється нарахування плати за послуги водопостачання відповідно до чинної нормативно-правової бази?

Розподіл обсягів комунальних послуг регламентує ст. 10, 11 Закону України “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання”.

Відповідно до їх положень, нарахування за послуги централізованого водопостачання та водовідведення відбуваються залежно від наявності квартирних лічильників або загальнобудинкового приладу обліку води.

Закон “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” передбачає, що власники квартир повинні заплатити за увесь обсяг води, який надійшов до їхнього будинку та підтверджений показниками комерційного вузла обліку.

Показники загальнобудинкового лічильника мають дорівнювати сумі усіх індивідуальних лічильників, які встановлено у споживачів будинку та сумі нарахувань за нормами споживання та кількості мешканців, споживачів, що не мають вузлів обліку води.

Якщо у помешканні є квартирні лічильники, то нарахування за використані послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведеня відбуваються на підставі переданих споживачем даних:  різниця між поточними та попередніми показниками множиться на тариф, що вказаний у рахунку-повідомленні.

Для можливості сплати лише за спожите – лічильники обов’язково мають бути справними, повіреними та опломбованими.

Передавати показники потрібно з 10-го до 30 (31) числа кожного місяцяЗвертаємо Вашу увагу на те, що у випадку, якщо Ви маєте індивідуальний прилад обліку, але не передали показники, то розрахунки будуть здійснюватись згідно із середнім споживанням за попередні 12 місяців.

У разі відсутності квартирних лічильників, нарахування проводяться відповідно до показників вузла комерційного обліку води. Від показників будинкового лічильника віднімається сума показників квартирних лічильників та лічильників ФОПів, а отримана різниця розподіляється між споживачами, в квартирах яких не встановлено індивідуальний лічильник, пропорційно до кількості осіб, які фактично користуються послугами централізованого водопостачання.

У разі відсутності у квартирі споживача індивідуального лічильника та вузла комерційного обліку води, встановленого у будівлі, її частині (під'їзді) нарахування проводяться за нормами споживання, затвердженими рішенням ВК “ЖМР” № 772 від 21.10.2010 р. “Про затвердження середніх норм витрат та відпуску води абонентам КП “Житомирводоканал”.

КП “Житомирводоканал” рекомендує споживачам встановлювати індивідуальні лічильники води, адже це допоможе контролювати обсяг спожитої води і дозволить зекономити власні гроші.

Чому закон зобов'язує споживачів платити за загальнобудинкові витрати води?

Закон “Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання” передбачає, що власники квартир повинні заплатити за увесь обсяг води, який надійшов до їхнього будинку, адже саме вони користуються нею. В ідеалі показники загальнобудинкового лічильника мають дорівнювати сумі усіх лічильників, які встановлено у будинку. Але, на жаль, таке трапляється рідко з кількох причин:

1. Крадіжка води мешканцями багатоквартирних будинків за допомогою магнітів, встановлених на квартирних лічильниках.

2. Самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання. Зазвичай такий спосіб крадіжки води “обирають” юридичні особи, які потребують значних обсягів води.

3. Аварії та витоки на внутрішньобудинковій мережі водопостачання.

4. Необліковані витрати води на полив зелених насаджень.

Водоканали не можуть не обліковувати послуги, які надходять до будинку споживачів, адже вони витрачають ресурси на їх виробництво (щодня КП “Житомирводоканал” для надання послуг водопостачання та водовідведення витрачає на електроенергію 240 000 грн).

Водночас ми хочемо звернути увагу на те, що за ті втрати води, які мали місце унаслідок пошкодження труб на вуличній водопровідній мережі, мешканці не сплачують гроші!

Як розподілятиметься обсяг “втраченої” води між споживачами?

У будинках, де усі квартири оснащені лічильниками, обсяг “нічиїх” кубів (різниці між водою, яка надійшла в будинок, та водою, обрахованою квартирними лічильниками) розподілятиметься між усіма споживачами пропорційно до обсягу споживання. У тих будинках, де не всі квартири оснащені лічильниками, необрахований обсяг води буде розподілятися між споживачами, які не встановили прилади обліку.

Зверніть увагу, що пошкодження загальнобудинкового лічильника, не відмінить сплату по ньому.

 Які документи повинні надати мешканці багатоповерхового будинку для оформлення (переоформлення) особового рахунку?

Список документів, необхідних для переоформлення особового рахунку:
1. Заява власника квартири.
2. Копії:
 - договір купівлі-продажу або договір дарування;
 - свідоцтво на право власності;
 - свідоцтво на спадщину;
 - паспорт та ідентифікаційний код;
 - довідка з ВЖРЕП (ОСББ) про склад зареєстрованих членів сім'ї.

Які документи повинні надати для мешканці приватного сектору для відкриття особового рахунку?

Щоб відкрити особовий рахунок, абоненти, які проживають у приватному секторі, мають відвідати загальний відділ КП “Житомирводоканал” та надати такі документи:

  1. Проектно-технічну документацію на приєднання об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  2. Акт прийняття в експлуатацію вузла обліку ХВП.
  3. Квитанцію про сплату замовником вартості підключення централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  4. Відмітку про те, хто проводив роботи з підключення об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення.
  5. Відмітку працівників ВТВ щодо відповідності виконаних робіт з підключення об'єкта до мереж централізованого водопостачання та/або водовідведення відповідно до проектно-технічної документації та технічних умов проектування.
  6. Копію паспорта та ідентифікаційного коду.
  7. Довіду про склад зареєстрованих членів сім'ї.
  8. Договір купівлі-продажу або свідоцтво на право власності.
  9. Копію технічного паспорту на будинок.
  10. Копію посвідчення пільги (за наявності).

Чому нараховують плату за полив?

У зв'язку із поливом присадибних ділянок у приватному секторі споживання води у літній період значно збільшується, проте відповідного збільшення фінансових надходжень за реалізовану воду підприємство не отримує. Це пов’язано з тим, що частина власників приватного сектору, які не мають лічильників, збільшуючи споживання води, зокрема з метою поливу присадибних ділянок, сплачують не за фактичне її використання, а за середньою нормою. Недоотримання значних коштів лягає на плечі підприємства неприпустимими втратами, які погіршують його фінансовий стан.

Тому з настанням літньо-польових робіт – з 1 червня по 30 вересня - абонентам приватного сектору, у яких відсутні лічильники обліку води, КП «Житомирводоканал» проводить нарахування плати за полив садів, присадибних ділянок, городів та теплиць, миття машин тощо з розрахунку площі ділянки 5 соток. Такий розрахунок за полив буде здійснюватися до тих пір, доки власник обійстя не надасть документ про те, що в нього менша кількість площі, відведеної під город. Щоб були здійснені відповідні перерахунки, ви уже зараз можете надіслати нам на електронну адресу технічний паспорт вашої забудови: dogovir@vodokanal.zt.ua, вказавши ваші контактні дані. Наші оператори опрацюють документи та назначать день обстеження вашої ділянки.

Нарахування плати відбувається згідно з п.3.12 Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України від 27.06.2008 року № 190, Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 N 630  п.21, будівельними нормами (БНІП 2.04.03-85)  та рішенням виконавчого комітету міської ради від 08.05.2020 року № 530. 

Значна частина із них нераціонально споживає воду, якої у нас із вами із кожним днем стає все менше. Ми звертаємося до житомирян із проханням встановлювати лічильники, які дозволять платити винятково за спожиту воду. Завдяки тому, що ми економимо лише те, за що платимо, ми дедалі більш раціонально споживатимемо воду.

Замовити послугу зі встановлення лічильника можна на нашому сайті: https://vodokanal.zt.ua/services/servis-onlajn-poslug або ж у інших фірм, які здійснюють відповідну діяльність. Після встановлення лічильника його потрібно опломбувати. Послугу можна замовити за посиланням: https://vodokanal.zt.ua/services/servis-onlajn-poslug                                     


Як передавати показники лічильника?
Показники приладу обліку води споживачам необхідно передавати  з 10 по останній день місяця, зателефонувавши на номер: 0800 752553; 0412 520112, або, надіславши СМС-повідомлення на номер  0631081119,  0674115350,  у форматі № особового рахунку — показник. Найзручніший спосіб передати показнкии у будь-який час доби за допомогою Viber-боту: https://chats.viber.com/gkh_in_ua, Telegram-боту: https://t.me/GKH_IN_UA_BOT та у нашому особистому кабінеті 
     

Які документи необхідні для укладення договору на реструктуризацію заборгованості?
Для укладення договору на реструктуризацію заборгованості за  послуги з централізованого постачання холодної води і водовідведення необхідно звернутись до  КП “Житомирводоканал”  для укладення договору реструктуризації на часткове погашення заборгованості.
При собі необхідно мати наступні документи:
- довідку про склад зареєстрованих осіб;
- копію паспорту власника квартири будинку;
- копію ідентифікаційного коду.
Інспектор відділу по роботі з боржниками на місці проведе звірку оплат за надані послуги, якщо споживача подавали до суду, випише рахунок на погашення судового збору. При відключенні у споживача водопостачання та/або водовідведення необхідно сплатити рахунок-калькуляцію.
                                                                                                                     
За яких умов я маю право на отримання субсидії?
Своєчасна оплата комунальних послуг — необхідна передумова для збереження субсидії. Відповідно до закону, громадяни, які мають заборгованість за комунальні послуги понад 30 днів, можуть її втратити. Якщо сума заборгованості перевищує 340 грн. — вас можуть позбавити субсидії.

Зірвана пломба на лічильнику: що робити?
Згідно з п. 30 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 "Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення" та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, споживач зобов'язаний:
- забезпечувати доступ до мережі, арматури, квартирних засобів обліку представника виконавця за наявності в нього відповідного посвідчення: для проведення технічного і профілактичного огляду, зняття контрольних показників квартирних засобів обліку;
- забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку та не втручатися в їх роботу.

Що робити при випадковому пошкодженні пломби лічильника на воду?
• необхідно якомога швидше звернутися у відділ по роботі з фізичними особами КП “Житомирводоканал”;
• написати заяву про факт несанкціонованого зняття пломби, вказавши причину факту пошкодження пломби на лічильнику;
• надати акт - пояснення, складений представником ВЖРЕП/ОСББ про причини пошкодження пломби;
• чекати приходу контролера, який на місці складе акт про фактичні показники лічильника;
• обов'язково провести повірку лічильника;
• надати результат проведення повірки (за результатами повірки фахівці визначать наявність незаконного втручання в роботу вимірювального приладу, якщо таке мало місце).
• подати заявку на повторне опломбування.

Ми наполегливо не рекомендуємо абонентам приховувати факт пошкодження пломбування на лічильниках від представників водоканалу, адже в майбутньому (при виявленні цих обставин в ході чергової / позачергової перевірки) користувачеві буде здійснено перерахунок за нормою (з дати останньої фактичної повірки лічильника представником КП “Житомирводоканал” або дати останнього візиту контролера). У таких розрахунках враховується період з моменту, коли цілісність пломбування фактично була порушена, до моменту, коли буде проведено повторне опломбування.