В умовах карантину при складній економічній ситуації, для переважної більшості населення сплатити за комуналку стало проблематично. Якою наразі є ситуація у місті зі сплатою за воду, Телеканал C-TV поцікавився у директора Житомирського водоканалу.

Андрій Нікітін: "Що стосується попереднього місяця, то надходження загалом склали 80%, і це є незадовільний результат. Безпосередньо населення сплатило 77%. Зазвичай в безкризовий період ми отримуємо 98-100-102%. Що стосується критичної межі для водоканалу, як і для будь-якого іншого підприємства, то вона складає 95%. Що мається на увазі під поняттям "критична межа"? Якщо всі, хто отримує послуги, сплачує 95%, підприємство може нормально функціонувати, сплачуючи заробітну плату, електроенергію, та маючи кошти на ремонтні роботи та на розвиток. Сьогодні державою людям умовно дозволено не сплачувати за комуналку. Через це підприємства-надавачі послуг потрапляють у складні обставини, і прогнози на найближчий час у них невтішні. Що ми очікуємо від наступного місяця? Нічого гарного. З нашими розрахунками, як ми, так і більшість інших підприємств комунального господарства, отримають у всій країні за послуги орієнтовно 55%, оптимістично — 60 % надходжень. І в цьому сенсі дуже негарною була перша заява уряду про те, що населення може не сплачувати за комунальні послуги. Тому що воно викликає певну ланцюгову реакцію і страждає, в першу чергу, вся країна від цього. І ми не можемо сплачувати за електричну енергію, за електричну енергію не можуть сплачувати оператори — наші постачальники та обленерго, як локальний розподілювач електроенергії. І бюджет не отримує коштів, не має можливості сплачувати інші статті видатків".

Керівник водоканалу каже, що вирішити проблему заборгованості у населення можна лише за допомогою безвідсоткового кредитування підприємства державними банками:

"В рамках цього водоканалу, цього міста, такі проблеми вирішити неможливо, це має бути тільки державна програма. Якщо ми будемо тут вирішувати, як ми будемо відноситись до заборгованості, ми знову ж таки не зберемо кошти, і знову ж таки не зможемо працювати. Ви купуєте воду — це все одно, що ви купуєте хліб. Не заплатили за хліб — немає хлібу, не заплатили за воду — немає води. Все дуже сильно взаємопов’язане. Тільки виключно державні рішення, рішення уряду про кредитування безвідсоткове може бути допомогою населенню у вирішенні таких проблем. І саме за такої допомоги може бути реструктуризовано борг".

Своєчасна сплата за комуналку — запорука отримання послуги завтра, кажуть у водоканалі:

"Меседж до наших споживачів такий: ви маєте отримувати воду, але й ви маєте за неї сплачувати. Тому що працюють бригади, працює обладнання, витрачається електроенергія, витрачаються робочі години наших співробітників, вони мають працювати і надалі, щоб вони не лишились роботи, ми маємо сплачувати їм заробітну плату і маємо розраховуватись за електроенергію, маємо закуповувати матеріали для аварійно-відновлювальних робіт. І якщо ми не будемо отримувати кошти від населення, ми не зможемо цього робити".