Нещодавно ми готували матеріал про те, як здійснюються нарахування відповідно до показників загальнобудинкового лічильника. Сьогодні ми вирішили розповісти про перерозподіл обсягів спожитої води у будинку, звідки він береться та з чим його «їдять». І найголовніше: чому так важливо якомога швидше встановити лічильник, якщо ви його ще не маєте.

Отже, вкотре нагадуємо, що водоканали здійснюють нарахування за послуги ВИНЯТКОВО відповідно до чинного законодавства та нормативно-правових документів (нагадуємо, що водоканали не суб’єктами законотворчої діяльності). Наприкінці матеріалу ми розмістимо увесь список документів, який регламентує порядок здійснення нарахувань.

Відповідно до положень чинного законодавства, усі комунальні послуги, що споживає багатоквартирний будинок, - це спільна відповідальність мешканців цього будинку та його співвласників. Мета впровадження комерційного обліку – досягти трансформаційних процесів у ставленні до комунальних послуг: навчити кожного окремого споживача коректному та вчасному обліку індивідуально використаної води та випрацювати спільну відповідальність мешканців багатоквартирного будинку і за спожиті послуги, і за спільну власність (у нашому випадку – внутрішньобудинкові мережі).

Отже, згідно з чинною Методикою розподілу послуг між абонентами багатоквартирного будинку, обсяг спожитої води розподіляється між усіма мешканцями будинку. Формула розподілу доволі проста: абоненти, у яких встановлено лічильник, сплачують за показниками власних лічильників; «залишок» води, який «зайшов» у будинок, розподіляється між абонентами, у яких немає приладів обліку води.

Водночас передбачено, що при уточненні показників лічильників на підставі контрольного зняття або подання споживачем уточненої інформації проводиться перерозподіл обсягів спожитої води.

Тобто якщо споживач, який з тих чи інших причин не передавав показники свого приладу обліку, через певний проміжок часу передасть менші дані, ніж ті, на основі яких йому були здійснені нарахування у попередні місяці, то виникне різниця, яка буде розподілена між тими мешканцями будинку, приміщення яких не обладнані приладами обліку (пропорційно до  споживання  відповідної  комунальної  послуги  за  останні  12  розрахункових  періодів  для  всіх  приміщень  без  обліку,  до  яких  постачається  відповідна  комунальна  послуга).

Тому навіть після того, як абоненти встановили лічильник, протягом 12 розрахункових періодів їм можуть приходити перерахунки за послуги, зумовленні корегуванням даних іншими мешканцями будинку.

Ми вкотре наполегливо рекомендуємо ВСТАНОВЛЮВАТИ ПРИЛАДИ ОБЛІКУ ВОДИ. Нагадуємо вам про те, що, на жаль, дуже часто вода, яка «заходить» у будинок, «зникає»: витікаючи через діряві внутрішньобудинкові мережі або в кранах недобросовісних користувачів, які використовують прилади, здатні зупиняти облік води. Тому небаланс нез'ясованого походження «впаде на плечі» споживачів, які зволікають зі встановленням приладів обліку.

Список нормативно-правових документів, які регламентують порядок нарахувань за спожиті послуги з водопостачання та водовідведення та визначають відповідальність зацікавлених сторін: