Наприкінці минулого тижня українські та закордонні експерти дискутували про принципи відбудови України і водної галузі на «Lviv Eco Forum’23».

Участь у заході взяли і представники КП «Житомирводоканал». Директор водоканалу Роман Ілик на форумі водоканалу розповів про діджиталізацію як основу ефективного водопостачання та водовідведення.


У своїй доповіді він представив унікальні програмні продукти, покликані оптимізувати роботу водоканалів. Серед таких – бухгалтерська програма «Мастер-Бух», програми для забезпечення операторського контролю за технологічними процесами в реальному часі, як-от SCADA, Cloud city, ASKOE, частина з яких вже використовується на Житомирводоканалі, а частина – буде впроваджена найближчим часом. Роман Ілик зауважив, що програма цифровізації підприємств водопостачання та водовідведення Cloud city успішно функціонує в Кропивницькому, а на її основі у Львові розробили сервіс електронної диспетчерської. Фахівці Житомирводоканалу поспілкувалися зі спеціалістами Львівводоканалу з питань впровадження вищезгаданого сервісу, його вигод, адже наразі наше підприємство також активно готується до впровадження електронної диспетчерської, перевагами якої є електронний реєстр звернення громадян; формування архіву даних про планові або аварійні роботи за тією чи іншою адресою; відображення статистики та звітів; швидкий доступ до необхідної інформації для співробітників підприємства.


«Поодинці важко щось зробити, але якщо кожен обласний водоканал візьме якусь одну програму, впровадить її на своєму підприємстві, а потім поділиться досвідом впровадження – тоді ми зможемо оптимізувати процес діджиталізації кожен у себе. В результаті ми маємо отримати єдину систему високої складності», – Роман Ілик зробив акцент на синергетичному ефекті, який виникне від співпраці водоканалів у процесі впровадження кращих програмних рішень, представлених на українському ринку, для підприємств водопровідно-каналізаційної галузі.


Структурована цифрова інформація про активи, автоматизація виробничих процесів, дасть змогу отримати початковий позитивний економічний ефект та підвищити надійність та якість послуг.

