Розподіл загальних обсягів наданих послуг з водопостачання між споживачами багатоквартирних будинків здійснюється КП «Житомирводоканал» згідно з вимогами Закону України від 22.06.2017 № 2119-VIII «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства розвитку та громад України від 28.12.2021 р. № 358.

Відповідно до За­кону України «Про комер­ційний облік теплової енергії та водопостачання», в усіх будинках встановлюються вузли комерційного обліку  водопостачання задля коректного ведення коректного обліку водоспоживання кожного окремого будинку. Окрім того, наші споживачі ма­ють квартирні прилади об­ліку, які, згідно із законо­давством, визначаються як розподільні. Якщо об'єм води, спожитої згідно з показниками будинково­го лічильника, перевищує об'єм води, який подали споживачі згідно з показниками своїх квартирних лічильників, то вини­кає небаланс. Фактично, небаланс — це різниця між показниками загальнобудинкового приладу обліку, й тим, що спожили і сукупно вказали мешканці, яка розподіляється між споживачами будинку. Наприклад, загальнобудинковий лічильник показав, що у будинок зайшло 100 кубометрів  води, а сума показників лічильників мешканців — 80 кубометрів. Тобто небаланс по будинку — 20 кубометрів. Згідно з Методикою цей небаланс розподіляється між споживачами пропорційно до фактично спожитого обсягу  води.

Існує два варіанти розподілу небалансу.

Пер­ший варіант: якщо у всіх квартирах є лічильники, то небаланс розподіляється на всіх спожива­чів пропорційно до фактично спожитого об'єму. Тобто вираховується, скільки припа­дає на один куб небалансу і пропорційно до тих кубів, які подали споживачі, донара­ховується об'єм небалансу.

Другий варіант: якщо у будинку є окремі кварти­ри, у яких не встановлено прилади обліку води, то різниця між об'ємом води, який показав будинковий прилад, і тим об'ємом, який показали квартири з лічильниками, розподіляється на квартири без лічильників пропорцій­но до кількості осіб, які там живуть чи зареєстровані.

Іншими причинами неба­лансу можуть бути «хитрування» з передачею показників (використання магнітів, некоректна передача даних щодо обсягу спожитої води, що відрізняються від фактично спожитого), аварійні ситуації на мережах всередині будинку, яких можна уникнути, замінивши старі стояки.

Закликаємо абонентів відповідально ставитися до передачі показників лічильників і усвідомити той факт, що водоканал витрачає кошти на підготовку та транспортування кожної краплини води. І якщо вона дійшла до вашого будинку і комерційний вузол обліку це зафіксував – підприємство мусить отримати гроші за увесь її обсяг.