У Житомирі водоканал закликав людей запастися водою, бо ж на два дні припиняв водопостачання у місті й просив поставитися до цього із розумінням. Втім, без шквалу критики, обурень та претензій не минулося. Почалося з вечора, 20 червня, перед відключенням, коли житомиряни стали постити у соцмережах відео ванн з брудною водою. Разом із тим і нарікання на невдало підібраний період для відключення води, мовляв - у спеку, та ще й саме відновлення водопостачання затрималось. Чому ремонтні роботи проводились саме 21- 22 червня, хто винний у затримці відновлення водопостачання, врешті, що вдалося зробити за два дні та як це вплине на якість води у кранах, роз’яснює директор «Житомирводоканалу» Андрій Нікітін.

«Не стільки ініціатива водоканалу, скільки необхідність вчасно робити реконструкцію по основних магістральних мережах, тих, що проходять за кошти Світового банку. Ми розуміємо, що взимку це робити неможливо, бо під це підв’язана система опалення міста. Монтажні роботи розпочиналися у весняний період. Основні будівельні роботи, які б не були, вони виконуються у літній період. Перед відключенням і після відключення, на вихідних, два великих свята. Ми шукали і знайшли тільки одне вікно, яке є. Разом із тим ми погоджуємо усі ці рішення з міською радою та різними управліннями», - каже директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін.

 

За дві доби, підсумовує Андрій Нікітін, вдалося замінити 26 засувок, і це невід’ємна частина на шляху до реконструкції водопровідної мережі та водоканалу загалом.

«Якщо ви хочете реконструювати водоканал, отримати якісну воду, то вона має бути не тільки якісно приготована, а якісно транспортована. Для того, щоб транспортувати по нових трубопроводах, їх потрібно замінити. Щоб їх замінити, для початку їх потрібно локалізувати, а якщо не працюють засувки ви не можете міняти трубопровід. В першу чергу варто міняти засувки, і водоканал з цим гарно справляється», - роз’яснює директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін.

По затримці ж відновлення водопостачання у місті директор водоканалу киває на підрядника, який виконував ремонтні роботи. У подробиці, каже Нікітін, вдаватися не хоче. Проте, роз’яснює у чому клопіт.

«Ми вночі вже побачили, що підрядник не зрозумів куди він потрапив і що він не зможе впоратися із тим об’ємом робіт, які він собі запланував. Тому ми почали допомагати, щоб прискорити цей процес. Завдяки хлопцям-водоканальцям, які відпрацювали до цього майже 43 години без перепочинку, вони знову мобілізувалися і допомогли нашому підряднику завершити ці роботи», - розповідає директор КП «Житомирводоканал».

На запитання: чи відповідатиме підрядник за затримку в подачі води, Нікітін не вагаючись відповідає: обов’язково.

«Зараз готуємо документи для того, щоб зафіксувати ці події. В середу їх викликають на килим до куратора проекту, в Мінрегіон, разом із представниками Світового банку. Тому не тільки відповідальність моральну, але і фінансову вони за це понесуть», - переконує Андрій Нікітін.

Що ж до «кока-кольного» кольору води, що текла з кранів містян до та після відключення, то і тут директор водоканалу має пояснення.

«Швидкості в трубопроводах збільшились, бо люди почали брати більше води, набирати її у ванну. Коли збільшилися швидкості, весь бруд почав вимиватися і потрапляти до кранів наших споживачів. Теж саме, коли ми вмикаємо систему водопостачання люди починають брати багато води і він знову вимивається. Додається іще той період, коли водичка постояла під час відключення трубопроводів. Вихід один: замінювати трубопроводи, а перед цим замінювати засувки. Іншого плану немає, він єдиний і так буде далі. Ми маємо бути відвертими», - зазначає директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін.

Запитуємо і про перерахунки з компенсаціями. Точніше, чи будуть вони взагалі.

«На мою думку, перерахунків не має бути, проблема має вирішуватися усіма. Але ми над цим міркуємо і цілком можливо, що компенсація, як і було раніше, якщо не помиляюсь, 100 л води компенсували в платіжці», - говорить Андрій Нікітін.

Наостанок, директор водоканалу додає: якщо брудна вода тече постійно, потрібно завертатись до фахівців.

«Краще не постити у фейсбуці, а звернутись до водоканалу, щоб ми попрацювали з цим. Аварійні бригади виконають промивку і видалять бруд з мережі», - радить директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін.

Крім того, зауважує: перш ніж звинувачувати водоканал у відсутності води у країнах, цю інформацію потрібно перевіряти. Адже не завжди це так.

«Якщо водоканал робить якісь роботи, то ми заздалегідь, смскою попереджає мешканців. Для того, щоб підключитись до цієї системи, потрібно зателефонувати, залишити свій номер, щоб ми його підключили до бази, це безкоштовна послуга», - додає директор КП «Житомирводоканал» Андрій Нікітін.

Коли ж чекати чергового відключення, поки говорити зарано, переконує Андрій Нікітін, але готуватись до нього потрібно.

«У нас під реконструкцію іде найбільший трубопровід магістральний, який живить центр міста і впливає на 50% водопостачання в місті. Цей трубопровід 2 км і має бути повністю замінений. На жаль, іншого шляху, аніж санація - монтаж труби в існуючий трубопровід, немає. Тому, ми маємо готуватися до обмеження», - зауважив Андрій Нікітін.

Джерело: https://www.zhitomir.info/news_184889.html