Цього літа зросла кількість скарг на якість води, зокрема на те, що вона має жовтуватий колір. У цього явища є кілька причин, про які ми б хотіли розповісти.
Головна причина — сезонне погіршення води у джерелі водопостачання — р. Тетерів.
Сьогодення. Зазвичай влітку через спеку та цвітіння водойм якість води у річці гірша, ніж взимку. Цьогоріч показники марганцю у водосховищі Відсічному через його замулення — найгірші за часи існування водоканалу.
Як ми боремося із цією проблемою? Ми вбачаємо своїм завданням транспортувати до осель наших споживачів безпечну воду незалежно від якості води в джерелі. Тому задля того, аби привести воду незадовільної якості, яку транспортуємо із нашого водосховища, у відповідність до норм ДержСанПіну, ми додаємо більше реагентів, хлору і коригуємо процес водопідготовки.
На жаль, погіршення якості води в джерелі вплинуло на її кольоровість. Саме тому житомиряни можуть спостерігати з-під крану воду жовтуватого кольору. Але варто наголосити на тому, що такий показник як кольоровість не погіршує санітарно-хімічні та бактеріологічні показники води, така вода не є небезпечною для здоров'я та цілком придатна до використання. Зауважимо, що показник кольоровості залишається в межах, дозволених ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною».
Майбутнє. Разом з тим, з приходом осені, коли цей показник нормалізується у водосховищі, вода у кранах житомирян стане прозорішою.
Друга причина, яка впливає на якість води, — стан водопровідних мереж.
Сьогодення. 70% мереж міста — у незадовільному стані. Внутрішньобудинкові мережі у більшості старих будинків потребують заміни.
Як ми боремося із цією проблемою? Водоканал власними силами і силами підрядних організацій за кредитні кошти Світового банку замінює водопровідні мережі міста. За минулий рік було перекладено 11 км трубопроводів. Ми регулярно проводимо промивки мереж і аналізуємо якість води у контрольних точках, тож одразу усуваємо ситуації, які можуть викликати забруднення, зокрема пориви. Водночас варто розуміти, що після ліквідації наслідків аварій на окремих ділянках водогону і запуску системи, вода, яка подається під великим тиском, зриває з внутрішніх стін трубопроводу окислене залізо і марганцеві відкладення, які можуть потрапляти до до кранів споживачів. У таких випадках радимо спустити воду протягом кількох хвилин.
У будь-якому випадку, при наявності сумнівів щодо якості води споживачі завжди можуть залишити запит на відбір проб води на нашій сторінці у Фейсбуці або зателефонувавши до нашої диспетчерської на номер: (0412) 24 08 10.