Робота комунальників – непроста, під час війни – вдвічі складніша. У цій публікації ми розкажемо, чому відновлення роботи наших об'єктів після вимкнення електроенергії - це складний процес та про потаємні зв’язки із іншими організаціями, співпраця із якими дозволяє забезпечити вас водопостачанням.
Після кожного відключення від електроенергії наших об’єктів нам щоразу доводиться заново відновлювати їх штатну роботу задля налагодження процесу транспортування води та відведення і очищення стоків. Кожен запуск насосних станцій супроводжується порушенням гідравлічного режиму системи водопостачання, що зумовлює різке зростання кількості аварійних ситуацій на магістральних, внутрішньоквартальних, підвідних трубопроводах.
Відновлення роботи насосних станцій після появи світла – це не просто "натиснув кнопку і вода миттєво по з’явилася у кранах". Після кожного відключення потрібно виконувати тривалі відновлювальні роботи на мережах та об’єктах: ліквідовувати пориви на трубопроводах, проводити ревізію обладнання підвищувальних насосних станцій за місцем їхнього розташування. Окремі насоси, які знаходяться на підвищувальних насосних станціях та у бойлерних, запускаються винятково в ручному режимі, а тому відновлення їх роботи – часоємний процес (ці об’єкти «розпорошені» по усьому місту). Балансоутримувачем кількох десятків таких об’єктів є водоканал, іншої частини – КП «Житомиртеплокомуненерго» (допоки на такі об’єкти не прийдуть фахівці однієї із двох вищезгаданих організацій і не увімкнуть насоси – водопостачання до тих будинків, які залежать від їхньої роботи, буде здійснюватися із незадовільним тиском: тепер ви знаєте про таємний зв’язок, який існує між тепловиками і постачанням води у ваші оселі).
На відновлення штатної роботи підприємства та повернення звичного режиму водопостачання міста після повного знеструмлення об’єктів водоканалу потрібно не менше 6-8 годин, після короткострокової зупинки роботи окремих насосних станцій унаслідок вимкнення електроенергії – годину-півтори.
Кількість пошкоджень на водомережах, зафіксованих після відновлення електро- та водопостачання, сягає до 10 на кожен випадок відключення.
Не можна не згадати, що кожна така ситуація – це ще і чималі додаткові витрати на матеріали, навантаження на працівників, як фізичне, так і психологічне.
Як можуть споживачі підтримати підприємство в такий нелегкий період? Насамперед – вчасно надавати показники лічильників та сплачувати за спожиті послуги. А під час блекаутів – економно використовувати воду і не навантажувати каналізацію. І, звісно, хотілося би людської поваги та розуміння: є речі, які не залежать від нас. Адже працівники водоканалу такі ж споживачі, як і ви. І вони, як і ви, безпосередньо зацікавлені в швидкому вирішенні проблем, пов'язаних із водопостачанням.
