У Житомирі тривають повірки лічильників обліку води. Їх, окрім комунального підприємства "Житомирводоканал", здійснюють ще шість підприємств. Одне з них – Житомирська філія держпідприємства "Вінницястандартметрологія". Майстер Артем Мельник розповів Суспільному, що повірка лічильників у приватних будинках та квартирах триває близько 20 хвилин.
За словами майстра, планова перевірка лічильників відбувається один раз на чотири роки.
"Процедура доволі проста. Встановлюється камера, вводяться дані клієнта. Тут можна побачити тиск води, скільки потрібно пролить. Після закінчення процесу буде видно похибку лічильника", – розповів Артем Мельник.


Якщо похибка становить більше 4 відсотків від еталонного показника, прилад потрібно замінити, розповів Артем Мельник. За його словами, лічильник у помешканні житомирянина Олександра працює у межах допустимих похибок. По завершенню повірки видають свідоцтво про придатність приладу і дані передаються до водоканалу.
"Лічильники перевіряти треба, бо він може вийти з ладу і не знаєш, що робити. А приїздить комісія, перевірить і нарахує великі штрафи", – розказав житомирянин Олександр.

Повірку лічильників проводять і у лабораторії Житомирської філії державного підприємства "Вінницястандартметрологія".
Житомирянин Андрій у коментарі Суспільному розповів, що лічильник води у нього працює більше чотирьох років. За словами чоловіка, він отримав повідомлення з "Житомирводоканалу" та зробив заявку на демонтаж приладу.
"Зняли пломбу мені з водоканалу. Я зняв, привіз сюди, щоб перевірили. Він старий, я розумію, що іржі повно", – розказав житомирянин Андрій.

Начальник відділу Житомирської філії держпідприємства "Вінницястандартметрологія" розповів Суспільному, що установка з перевірки лічильників води комп’ютеризована.
"Це у нас установка з перевірки лічильників води. Вона комп’ютеризована. Максимальна кількість лічильників 6 штук. Далі ми подаємо воду після того, як проходить процес промивання, видається протокол і визначається придатність засобу до подальшого використання", – розповів Юрій Северин.


Начальниця інформаційного центру КП "Житомирводоканал" Сніжана Герасимчук розповіла, що перевірку лічильника води можна провести у зручний для споживача час.
"Споживач повинен сам замовити повірку лічильника. Йому про те, що термін повірки вже настав, ми повідомляємо споживача. Він до нас звертається або до іншої спеціалізованої організації. Він може зателефонувати, поцікавитись стосовно ціни і вибрати оптимальний для себе варіант. Коли споживачі за кордоном і не мають змоги пройти, тоді вони звертаються до нас зі спеціальною заявою, де прикріплюються відповідні документи про їх перебування за кордоном, тоді ми відтерміновуємо повірку лічильника", – розказала Сніжана Герасимчук.

Сніжана Герасимчук у коментарі Суспільному розповіла, що повірка лічильників відбувається відповідно до українського законодавства. Термін повірки приладу становить один місяць з моменту вручення повідомлення поштою або особисто. Якщо споживач відмовляється від перевірки лічильника, тариф встановлюють відповідно до показників загальнобудинкового лічильника або за нормами водоспоживання.
Джерело: Суспільне Житомир